اطلاعات حقوقی مفید

قانون انواع طلاق، مهریه، نفقه

اطلاعات حقوقی مفید

قانون انواع طلاق، مهریه، نفقه

راهکارهای کاهش طلاق

یکی از اقدمات مهم جلوگیری از این موضوع، می‌تواند مشاوره پیش از ازدواج زیر نظر متخصصین و کارشناسان حوزه روانشناسی باشد تا از بروز ازدواج های اشتباه جلوگیری به عمل آید، ضمن اینکه قابل ذکر است در علم روان شناسی به این روش پیشگیری اولیه که آسانترین نوع پیشگیری است گفته می شود.

وی افزود: پیش از ازدواج دو موضوع آموزش و مشاوره مورد توجه قرار دارد که در آموزش پیش از ازدواج زوجین مهارت های گفت و گو، حل مسئله، مدیریت هیجان و خشم را یاد می گیرند که فرآیند این مهارت ها می بایست قبل ازدواج توسط زوجین طی شود.

این روانشناس با اشاره به اینکه بررسی ملاک های زوجین قبل از ازدواج با راهنمایی روانشناسان و تعیین اولویت های انتخاب همسر و داشتن یک زندگی سالم روشن می شود، اظهار کرد: تصویب قوانین برای ازدواج های زودهنگام قبل از ۱۸ سال از جمله گام های مهم در بررسی دلایل طلاق است.

نظری با بیان اینکه کودک همسری از جمله نابه‌نجاری ها و آسیب های اجتماعی محسوب می شود که به دلیل ناآگاهی والدین نوعی سونگری و خودخواهی اتفاق می افتد، گفت: ازدواج زودهنگام تجربه دوران کودکی را از فرد می گیرد و آسیب هایی از نظر فیزیکی جسمی وارد می‌کند، از سوی دیگر، موجب افسردگی، ضعف فرد در آگاهی و دانش و روابط اجتماعی، مسئولیت فرزندپروری و غیره خواهد شد و عدم اطلاع در مورد برخی مسائل جنسی تفاهم زوجین را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث عدم احساس امتیت عشق محبت در زندگی می شود.

وی یادآور شد: تنظیم محتوی مناسب برای ارائه دوره های آموزشی مهارت های همسرداری، تصویب قوانین برای ازدواج های زیر ۱۸ سال و نگاه جدی به مسائل قانونی و ارجاع به روانشناسان متخصص جهت ایجاد سلامت روان و سازش میان زوجین از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این روانشناس با اشاره به اینکه تاثیر مشکلات اقتصادی بر فروپاشی  یک ازدواج مطمئنا غیر قابل کتمان است، گفت: هرچند اوضاع بد مالی و اقتصادی از دلایل اصلی طلاق محسوب نمی شود اما می تواند بر سطح رضایت زناشویی تاثیرات منفی بگذارد.

نظری ادامه داد: بیشترین آمار طلاق مربوط به ازدواج های زیر ۱۸ سال است که بدلیل عدم رسیدن به بلوغ اجتماعی تحت تاثیر تصمیمات خانوده قرار می گیرند و تن به ازدواج زودهنگام می دهند اما پس از رسیدن به سن بلوغ اجتماعی مجبور به طلاق می شوند که این اقدام فقر فرهنگی به حساب می‌آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد